Do setki poniżej sekundy? Według inżyniera firmy Rimac takie osiągi są możliwe

Kwestia przyspieszenia jest regularnie poruszana w tematach elektrycznych samochodów, dzięki silnikom, które m.in. generują natychmiastowy moment obrotowy po wciśnięciu pedała gazu, ułatwiając osiągnięcie bardzo niskich czasów. Przykładowo jeden z najszybszych produkcyjnych hipersamochodów (Nevera od Rimac) rozpędza się do 96,5 km/h w 1,85 sekundy i choć to robi już wrażenie, jeden z inżynierów firmy uważa, że samochody produkcyjne mogą stać się na tyle wydajne, że będą rozpędzać się do setki poniżej sekundy.
Premiera Rimac Nevera, elektryczny hipersamochód C_Two, Rimac Nevera, Nevera,
Premiera Rimac Nevera, elektryczny hipersamochód C_Two, Rimac Nevera, Nevera,

Obecne najszybsze samochody drogowe rozpędzają się do setki poniżej 2 sekund. Jednak według inżyniera są szanse na to, aby rozpędzać się do setki poniżej sekundy

Tego typu stwierdzenia zawsze kojarzą się z wieloma naukowymi wyjaśnieniami tego, że takie przyspieszenie w samochodzie produkcyjnym jest niemożliwe. Samo w sobie nie jest to jednak wyczynem, bo takie przyspieszenie mogą osiągać np. specjalne samochody do drag-racingu ze specjalnymi oponami (tak zwanymi slickami), ale z oczywistych względów (trakcji i wytrzymałości samych opon) nie da się przekuć ich na modele przeznaczone na drogi publiczne.

Czytaj też: Elektryczny Mercedes ulepszony do ideału. Brabus stworzył najbardziej aerodynamiczny samochód drogowy

Premiera Rimac Nevera, elektryczny hipersamochód C_Two, Rimac Nevera, Nevera,

Dlaczego więc przykładowo elektryczny hipersamochód Nevera firmy Rimac nie obniżył czasu przyspieszenia do setki poniżej sekundy? Bo to nie samochód, który został stworzony z myślą o przyspieszeniu. Według inżyniera firmy są jednak szanse na to, że kiedyś tego typu samochód powstanie, bo (według niego!) technologia to umożliwia, a fizyka wcale nie uniemożliwia (wbrew wielu opracowaniom).

Czytaj też: Pierwszy na świecie pociąg wodorowy ruszył na tory! Regularne kursy odbywa u sąsiada Polski

Tak przynajmniej wynika z wywiadu serwisu The Drive, który zapytał Matiję Renica, głównego inżyniera samochodu Rimac Nevera, czy przyspieszenie od 0 do 96,5 km/h jest możliwe w ciągu jednej sekundy lub mniej. Na to pytanie inżynier odpowiedział po prostu – “poniżej jednej sekundy”, co jest równoznaczne z jednym wielkim “tak“. Niestety zabrakło szczegółów, jak inżynier chciałby to zrobić i co byłoby najważniejsze w dążeniu do zaprojektowania samochodu tego typu.